student
   

Podstawy programowania - przykładowe zadania

Progrm I
ZADANIE (if)
Obliczyć pierwiastki równania kwadratowego.

ZADANIE (gry)
Gracz rzuca 2 kości. Kiedy kości zostaną rzucone obliczana jest suma punktów. Jeżli przy pierwszym rzucie suma wynosi 7 lub 11 gracz wygrywa. Jeżli suma wynosi 2, 3 lub 12 gracz przegrywa. Jeżli suma wynosi 4, 5, 6, 8, 9, 10 wtedy suma staje się punktami gracza. Gdy chcemy wygrać musimy ponownie wyrzucić sumę poprzednich oczek, jeżli jednak wcześniej wyrzucimy 7 to przegrywamy.

ZADANIE
Napisać program, który wypisuje tabliczkę mnożenia.

ZADANIE
Napisać program, który znajduje największy wspólny podzielnik dwóch liczb naturalnych.

ZADANIE
Napisać program, który tasuje 52 karty, a następnie rozdaje je pomiędzy czterech graczy.

ZADANIE
Napisać program, który pobiera dwie liczby i znak działania + - * / , a następnie wykonuje na tych liczbach odpowiednie działanie.

ZADANIE
Napisać program, który zamienia liczbę całkowitą z systemu dziesiętnego na dowolny inny system.

ZADANIE
Obliczyć pierwiastki równania kwadratowego.

ZADANIE
Napisać program, który będzie losował liczbę z przedziału n- liczba podawana przez użytkownika. Natomiast użytkownik będzie zgadywał co to za liczba. Jeżli odpowiedź jest błędna program powinien powiedzieć, czy wylosowana liczba jest od podanej większa, czy mniejsza, tak aż do poprawnego odgadnięcia. Można ograniczyć ilość odgadywanych prób do 10-ciu.

Progrm II
ZADANIE (pętla w pętli)
Napisz program tablicujący wartość funkcji exp na przedziale z krokiem h. Watrość funkcji liczyć z dokładnością eps korzystajśc z następujścego wzoru:
exp(x)=1+x/1!+x/2!+x/3!+...

ZADANIE
Sortowanie tablicy liczb przez proste wybieranie, metodą bąbelkową.

ZADANIE (łańcuchy)
Napisać program, który poda:
- liczbę słów,
- liczbę wystśpień każdej z małych liter,
- liczbę wierszy
- liczbę wszystkich znaków
zawartych w pliku tekstowym. Końce wierszy nie mają być zliczane jako znaki.
Należy przyjść, że dwa słowa są rozdzielone co najmniej jednym z następujących znaków:
- koniec wiersza,
- odstęp,
- znaki interpunkcyjne,
- cudzysłowy, akapity.

ZADANIE
Napisać program w którym sterujemy klawiszami strzałek kółkiem na ekranie.

ZADANIE (struktury, sortowanie)
Wprowadzić następujące dane dotyczące osób
1) imię,
2) nazwisko,
3) zarobki,
4) staż pracy.
Wypisać te osoby alfabetycznie wg nazwisk.

ZADANIE (rekurencja)
Napisać program, który symuluje grę w wieże Hanoi. Podać ilustrację graficzną.

Progrm III
ZADANIE
Napisać program który rysuje wykres funkcji.

ZADANIE (gra w wisielca :)
Napisać program, który pobiera jedno słowo od użytkownika (słowo nie jest widziane na ekranie) nasteonie wypisuje jego pierwszą i ostatnią literę. Druga osoba ma odgadnąć to słowo podając swoje litery. Dobra litera pojawia się w odpowiednim miejscu.

ZADANIE
Napisać program, który udostępni wszelkie działania na macierzach.

 

Konsultacje  

Ważne info:
Koło algorytmiczne
spotkania w PON o 12.00h sala sanów

Ważne info:
Zawody algorytmiczne
już 28 października 2005 - jedź z nami!

Chcę otrzymywać newsy:
Podaj swój mail:

 

 


student site & engine by DONE

 

wszelkie pytania proszę kierować pod adres r.papis@done.pl
 

 

DONE