|
Podstawy programowania - przykładowe zadaniaProgrm IZADANIE (if) Obliczyć pierwiastki równania kwadratowego. ZADANIE (gry) Gracz rzuca 2 kości. Kiedy kości zostaną rzucone obliczana jest suma punktów. Jeżli przy pierwszym rzucie suma wynosi 7 lub 11 gracz wygrywa. Jeżli suma wynosi 2, 3 lub 12 gracz przegrywa. Jeżli suma wynosi 4, 5, 6, 8, 9, 10 wtedy suma staje się punktami gracza. Gdy chcemy wygrać musimy ponownie wyrzucić sumę poprzednich oczek, jeżli jednak wcześniej wyrzucimy 7 to przegrywamy. ZADANIE Napisać program, który wypisuje tabliczkę mnożenia. ZADANIE Napisać program, który znajduje największy wspólny podzielnik dwóch liczb naturalnych. ZADANIE Napisać program, który tasuje 52 karty, a następnie rozdaje je pomiędzy czterech graczy. ZADANIE Napisać program, który pobiera dwie liczby i znak działania + - * / , a następnie wykonuje na tych liczbach odpowiednie działanie. ZADANIE Napisać program, który zamienia liczbę całkowitą z systemu dziesiętnego na dowolny inny system. ZADANIE Obliczyć pierwiastki równania kwadratowego. ZADANIE Napisać program, który będzie losował liczbę z przedziału Progrm II ZADANIE (pętla w pętli) Napisz program tablicujący wartość funkcji exp na przedziale z krokiem h. Watrość funkcji liczyć z dokładnością eps korzystajśc z następujścego wzoru: exp(x)=1+x/1!+x/2!+x/3!+... ZADANIE Sortowanie tablicy liczb przez proste wybieranie, metodą bąbelkową. ZADANIE (łańcuchy) Napisać program, który poda: - liczbę słów, - liczbę wystśpień każdej z małych liter, - liczbę wierszy - liczbę wszystkich znaków zawartych w pliku tekstowym. Końce wierszy nie mają być zliczane jako znaki. Należy przyjść, że dwa słowa są rozdzielone co najmniej jednym z następujących znaków: - koniec wiersza, - odstęp, - znaki interpunkcyjne, - cudzysłowy, akapity. ZADANIE Napisać program w którym sterujemy klawiszami strzałek kółkiem na ekranie. ZADANIE (struktury, sortowanie) Wprowadzić następujące dane dotyczące osób 1) imię, 2) nazwisko, 3) zarobki, 4) staż pracy. Wypisać te osoby alfabetycznie wg nazwisk. ZADANIE (rekurencja) Napisać program, który symuluje grę w wieże Hanoi. Podać ilustrację graficzną. Progrm III ZADANIE Napisać program który rysuje wykres funkcji. ZADANIE (gra w wisielca :) Napisać program, który pobiera jedno słowo od użytkownika (słowo nie jest widziane na ekranie) nasteonie wypisuje jego pierwszą i ostatnią literę. Druga osoba ma odgadnąć to słowo podając swoje litery. Dobra litera pojawia się w odpowiednim miejscu. ZADANIE Napisać program, który udostępni wszelkie działania na macierzach. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
wszelkie pytania proszę kierować pod adres r.papis@done.pl |