|
Podstawy programowaniaostatnia aktualizacja: 2003.04.09Wynki Program 1 Poprawa Program 1 Wynki Program 2 Poprawa Program 2 Ubiegłoroczne zadanie - kolokwium 1
Terminarz
Program I ->Zadanie: napisać program rozwiązujący określone proste zadanie patrz przykładowe zadania ->Zakres: Do wykonania zadania niezbędna będzie umiejętność napisania i skompilowania programu w C. Student powinien ponadto wykazać się umiejętnością wykorzystania instrukcji sterujących (warunki, pętle) do rozwiązania prostego problemu. Bardzo przydatna może okazać się znajomość kilku podstawowych funkcji patrz opis.... W czasie kolokwium wolno korzystać z: notatek z wykładu, podręczników, MSDN'a. W czasie kolokwium nie wolno korzystać z: pomocy kolegów z poza grupy (tej dwuosobowej:), w szczególności rozmawiać, IRC-ować, GG-ować itp. ->Czas: 60 min ->Ocena: do zaliczenia niezbędne jest zaproponwanie odpowiedniego algorytmu i zaimplementowanie go z użyciem języka C. Warunkiem koniecznym do zaliczenia jest zrozumienie postawionego w zadaniu problemu i opracowanie (np. w postaci schematu blokowego) algorytmu rozwiazania tego problemu. 4 przysługuje studentom, którzy stworzą algorytm i napiszą program - poprawnie rozwiązujacy problem 5 wpisuję tym którzy rozwiążą problem w sposób zbliżony do optymalego, lub stworzą z innego powodu 'piękny' kod * Program II ->Zadanie: napisać program rozwiązujący określone proste zadanie patrz przykładowe zadania ->Zakres:Zakres do zadania 1 oraz umiejętne wykorzystanie funkcji, tablic i wskaźników. Zdolność dynamicznego zarządznia pamięcią, obsługa klawiatury. Niezbędna będzie także umiejętność wczytywania i zapisu danych z/do pliku. ->Czas: 60 min ->Ocena:j.w. Program III ->Zadanie: zaproponować (najpóźniej do 12 zajęć) i napisać program w C. patrz przykładowe zadania Zaproponowane programy muszą być unikalne (każda grupa pisze inny program), nie mogą to być także programy z przykładów. ->Wymagania: program musi być praktycznie użyteczny (czemuś służyć :) posiadać graficzny interfejs być przyjazny użytkowanikowi - opisy, pomoc, ergonomia sterowany powinien być z klawiatury, ale może obsługiwać np. mysz przechowywać dane konfiguracyjne w osobnym pliku danych ->Czas: do 14 zajęć ->Ocena:j.w. Smoki Konkurs na najlepszego smoka ogłoszony zostanie na 4 zajęciach. Dobry Smok to okazja na 'łatwą piątkę'. Materiały Symfonia C++ Jerzy Grębosz Tom 1, Kraków 1993 Wgłąb języka C++ Andrzej Sapek, Helion Gliwice 1993 Zaliczenie przedmiotu Do zaliczenia niezbędne jest stworzenie min jednego smoka :). Podstawą zaliczenia są 3 oceny cząstkowe za 3 programy. Oceny te są równoważne. Ocena końcowa jest średnią ocen cząstkowych. W konkursie Smoków można zdobyć dodatkowe piątki! (równoważne z ocenami za programy) Dodatko prowadzący zastrzega sobie prawo podniesienia oceny końcowej studentom aktywnym w czasie zajęć! * jedyną osobą władną ocenić piękno w tym przypadku jest prowadzący, jego obowiązkiem jest uzasadnić ocenę, od jego oceny nie ma odwołania |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
wszelkie pytania proszę kierować pod adres r.papis@done.pl |