student
   

Konkurs - Smoki 2005

Oficjalna strona konkursu 2005


Konkurs - Smoki 2003

ostatnia aktualizacja: 2003.05.12
Pobież arenę
Pobież arenę - źródła
Specyfikacja funkcji
Wyniki 2003
Wyniki 2002
Opis ogólny
Każdy student może stworzyć monstrum, które pokona pozostałe stwory w otwartym turnieju. Aby tego dokonać należy jedynie wymyślić prosty algorytm, który okaże się sprytniejszy niż inne.
Zasady są proste na arenę (specjaly program) wpuszamy dwa smoki (konkurencyjne algorytmy) i włączamy "czas". W trakcie pojedynku nie moża ingerować w algorytmy. Każdy smok w jednostce czasu otrzymuje na wejściu stan areny (położenie swoje i przeciwnika) oraz decyduje jaki wykona ruch (prawo, lewo, przód). W każdej jednostce czasu smok przesuwa się w wybranym kierunku (smok nie może zatrzymać się!). Ponadto co jakiś czas smok wydłuża się. Jeżeli smok wpadnie na bandę :) lub inną przeszkodę przegrywa.
Dodatkowo smok może gryźć tudzież ziać aby wyeliminować przeciwnika. Nie jest to jednak łatwe ponieważ należy trafić w czyły punkt przeciwnika a dodatkowo ataki agresji męczą agresora :)
To tyle zarysu.

Opis źródeł
dragon.h - nagłówek z definicjami stałych i struktur
dragon.cpp - funkcje areny
dragons\d_rpa.cpp - przykładowe smoki

Terminarz
Zgłoszenie smoka "deadline" 18-05-2003
Eliminacje 21-05-2003 10:00
Finał 21-05-2003 ~11:10

Regulamin zawodów
  • Stworzenie smoka polega na napisaniu funkcji zgodnej ze specyfikacją
  • Zgłoszenie smoka do zawodów wymaga przekazania pliku smoka wg specyfikacji oraz propozycji nazw dla obu smoków.
  • Nazwa smoka max 10 znaków będzie identyfikatorem smoka w zawodach
  • Wszelkie informacje o smoku poza jego nazwą są tajne do momentu rozwiązania zawodów
  • Smoki walczą w pojedynkach parami
  • Pojedynek składa się z potyczek, pojedynek trwa do dwóch wygranych potyczek przez jednego z graczy, nie dłużej jednak niż 5 potyczek
  • Przed pojedynkiem losowana jest pozycja startowa (prawa lub lewa część) w czasie kolejnych potyczek pozycja jest zmieniana na przemian
  • Każda potyczka składa się max 5000 jednostek czasu
  • W każdej jednostce każdy gracz wykonuje ruch poprzez określenie czy chce przesunąć się do przodu, w prawo czy w lewo. W każdej jednostce czasu smok zostaje przesunięty
  • Potyczki toczą się na prostokątnej planszy o wymiarach 20x40 (DGAREA_HxDGAREA_W) minus bandy
  • A każdy smok jest reprezentowany przez cielsko o długości początkowej DG_BSIZE, z wydzieloną głową
  • Ruch wykonywany jest poprzez przesunięcie głowy smoka na sąsiednie pole oraz całego cielska tak aby przesuwało się za głową (kolejne człony ciała przesuwane są tylko po polach przez, które przeszła głowa)
  • Dodatkowo co DG_GROW jednostek czasu smok zostaje wydłużony o jeden segment, ostatni segment cielska nie jest wówczas uswany
  • Każdy smok może ziać ogniem na odległość jednego pola do przodu
  • W przypadku zionięcia najpierw wykonywany jest ruch a następnie zionięcie
  • Pojedynek kończy się gdy:
    minie czas,
    smok wpadnie na bandę,
    smok wpadnie na innego smoka,
    smok wpadnie na siebie lub
    smok zostanie trafiony w czuły punkt (ogniowym zionięciem :)
  • Wszyscy wiemy, że jedyny czuły punk smoka to jego szyja (element cielska tuż za głową)
  • Zwycięzcą potycznki zostanie smok jeżeli:
    (A) Celnie trafi przeciwnika lub
    (B) Jego przeciwnik zdefektuje bolid wpadając na przeszkodę i jest to jedyny zdefektowany bolid w danej chwili lub
    (C) Przeciwnik naruszy regulamin (w szczególności specyfikację)
  • Każda grupa zgłasza po dwa smoki do zawodów, w szczególności może to być ten sam smok zgłoszony dwukrotnie, pod dwoma różnymi nazwami
  • Zawody odbywają się w dwóch fazach - eliminacje i finał
  • W eliminacjach toczone są pojedynki w systemie każdy z każdym (smoki po tych samych rodzicach nie walczą ze sobą)
  • Po każdej rundzie eleminacji można poprawić algorytm - jednak uszkodzenie algorytmu skutkuje przegraną
  • Z eliminacji 8 pierwszych smoków przechodzi do rundy finałowej - zwać ich będziemy finalistami 2003
  • W finale 8 finalistów 2003 spotka sie z 8 finalistami z roku 2002
  • Finał rozgrywany jest systemem pucharowym w 4 etapach patrz harmonogram
  • W 1/8 finału pary są mieszane tz. finalista 2002 walczy z finalistą 2003...
  • ... czego konsekwencją przy słabej motywacji nowego pokolenia smoków może być finał bez ich udziału...
  • ... młodzi pokażcie na co was stać! :)

    Oceny i zaliczenia
    Przypominam, że stworzenie smoka jest warunkiem zaliczenia przedmiotu
    Dodatkowe piątki otrzymają wszyscy, których poczwary zakwalifikują się do finału. A szóstkę zwycięzca :).
    Powodzenia!
  •  

    Konsultacje  

    Ważne info:
    Koło algorytmiczne
    spotkania w PON o 12.00h sala sanów

    Ważne info:
    Zawody algorytmiczne
    już 28 października 2005 - jedź z nami!

    Chcę otrzymywać newsy:
    Podaj swój mail:

     

     


    student site & engine by DONE

     

    wszelkie pytania proszę kierować pod adres r.papis@done.pl
     

     

    DONE